(31-03-2014, 14:40:57)japan-lover a écrit : Merci pour le retour Yogi, ton site à vraiment l'air sympa aussi
Ce qu'il me manque et qui n'est pas non plus sur le site de Mark Lammond c'est surtout un pinout des prises du compteur d'origine de l'ED9 ph1.
Sur le net je trouve que les pinouts des version EF8-9 JDM (qui sont finalement des B16A1 comme nos EE8/9 donc rien à voir) et le piout de certains compteurs de CRX USDM qui ne sont pas non plus les même
Quand je regarde les couleurs des fils de mes prises ED9 et que je compare à ce que je trouve ailleurs en schema c'est vraiment pas pareil ... j'ai réussi avec la revue technique à retrouver à peu près 80% des fils et leurs fonctions, mais il m'en reste au moins 3 ou 4 pour lesquels je n'ai rien trouvé
Alors je pense à un lien que j'avais trouvé mais il me faut le chopper à nouveau dans mes sauvegardes (Honda-tech je crois). Pas sûr que ca réponde parfaitement à tes attentes mais il me semble que ca m'avait donné les couleurs pour un chassis EF avec moteur DOHC ZC.
----------
En fait je viens de tilter j'avais conservé ca dans un fichier PDF. C'est tout ce que j'ai ... j'espère que ca t'apportera des infos.
Par contre : en ANGLAIS !!!
Si tu souhaites recevoir le PDF, envoi moi ton mail par MP
--------------------------------------------------------------------
EF 90-91 EF 90-91 EF 90-91 EF 90-91 EF 90-91 EF 90-91 EF
Connector A ---------------------------------------------- EF 90-91 harness
4 PNK (SRS) CONNECT TO +12V power (A10 IGNTION POWER) TO TURN OFF LIGHT (or correct
wire if you have it)
7 GRN/RED (Left turn signal (+)) ------------------------- GRN/BLU (A1 Left Turn)
8 GRN/YEL (Right turn signal (+))------------------------- GRN/YEL (B8 RightTurn)
9 RED/WHT (High beam (+)) -------------------------------- RED/GRN (A2 Highbeam)
10 RED/BLU (High beam (-)) ------------------------------- BLK (B1 Ground)
11 BLU/BLK (Trunk indicator) ----------------------------- BLU/YEL (A6 Door Open)
Connector B -----------------
2 RED/YEL (Fuse 45) -------------------------------------- BLK/YEL (A10 Ignition Power)
OK, B2 doesn't seem to do ANYTHING. I guess hook it up, I'll look for more details tomorrow.
B3 is the switch between bright and dim. I would connect it to (red/black A4 Gauge Lights)
3 RED/BLK ------------------------- +12 dims the cluster- RED/BLK A4 Lts On Input
4 YEL (Fuse 5) ------------------------------------------- BLK/YEL (A10 IGNITION Power)
5 WHT/RED (Fuse 25) -------------------------------------- BLK/YEL (A10 IGNITION Power)
6 GRN (Door Pin Input ground signal) ------------------ BLU-YEL (A6 Door Open) Door Pin Switch
8 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B1 Ground)
9 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B1 Ground)
10 RED (Circuit 12 – dash and console lights (-)) -------- BLK (B1 Ground)
Connector C -----------------
1 Wht/Blk VSS OUTPUT ------------------------------- Use to connect to regular speedo if ya want. Step
down from high pulse rate to regular pulse rate.
3 BLU/WHT (Vehicle speed signal input (-)) --------------- Connect to VSS Converter
8 YEL/BLK (Fuel gauge signal input) ---------------------- YEL/WHT (B6 Fuel Gauge)
Connector D -----------------
8 BLU/RED (ABS indicator input) Connect to GROUND to turn off light or correct wire if you have it.
9 GRN/WHT (E-brake indicator) ---------------------------- GRN/RED (A7 Brake Light)
11 WHT/BLU (Charging system indicator (-)) --------------- WHT/BLU (A11 Charging Light)
(both batt and brake lights come on.)
12 BLK/YEL (Fuse 6) -------------------------------------- BLK/YEL (A10 IGNITION Power)
13 YEL/RED (Engine oil pressure switch input (-)) -------- YEL/RED (A8 Oil Pressure)
14 GRN/ORN (Malfunction indicator light (-)) ------------- GRN/ORG (A9 MIL Lamp)
16 WHT/RED (Fuse 25) ------------------------------------- BLK/YEL (A10 IGNITION Power)
*******************************************************************************************************************
EF 88-89 EF 88-89 EF 88-89 EF 88-89 EF 88-89 EF 88-89 EF
Connector A ---------------------------------------------- EF 88-89 harness
EF harness. I'm calling the 12 pin connector A and the 8 pin connector B
1 BLU/RED (Seat belt reminder) --------------------------- NOPE Seatbelt Light
4 PNK (SRS) CONNECT TO +12V power BLK/YEL (A9 Ignition Power) TO TURN OFF LIGHT
6 YEL NOPE
7 GRN/RED (Left turn signal (+)) ------------------------- GRN/BLU (A1 Left Turn)
8 GRN/YEL (Right turn signal (+))------------------------- GRN/YEL (B8 RightTurn)
9 RED/WHT (High beam (+)) -------------------------------- RED/BLU (B6 Highbeam)
10 RED/BLU (High beam (-)) ------------------------------- BLK (B1 Ground)
11 BLU/BLK (Trunk indicator) ----------------------------- GRN/BLK (B7 Hatch Light)
Connector B
2 RED/YEL (Fuse 45) -------------------------------------- BLK/YEL (A9 Ignition Power)
OK, B2 doesn't seem to do ANYTHING. I guess hook it up, I'll look for more details tomorrow.
B3 is the switch between bright and dim. I would connect it to (RED/BLK A6 Dash Lights)
3 RED/BLK ------------------------- +12 dims the cluster- RED/BLK A6 Lts On Input
4 YEL (Fuse 5) ------------------------------------------- BLK/YEL (A9 Ignition Power)
5 WHT/RED (Fuse 25) -------------------------------------- BLK/YEL (A9 Ignition Power)
6 GRN (Door Pin Input ground signal) ------------------ BLU-YEL (B5 Door Open MAYBE!! TEST) Door
Pin Switch
8 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B1 Ground)
9 BLK (Ground) ------------------------------------------- BLK (B1 Ground)
10 RED (Circuit 12 – dash and console lights (-)) -------- BLK (B1 Ground)
Connector C
1 Wht/Blk VSS OUTPUT ------------------------------- Use to connect to regular speedo if ya want. Step
down from high pulse rate to regular pulse rate.
3 BLU/WHT (Vehicle speed signal input (-)) --------------- Connect to VSS Converter
5 BLU (RPM signal input) --------------------------------- BLU (A11 Igniter Unit)
7 YEL/GRN (Coolant temp input) --------------------------- Connect to ECT Converter
8 YEL/BLK (Fuel gauge signal input) ---------------------- YEL/WHT (A3 Fuel Gauge)
15 BLU/YEL (Cruise control indicator (-)) ---------------- NOPE
Connector D
8 BLU/RED (ABS indicator input) Connect to B1 GROUND to turn off light or correct wire if you have
it.
9 GRN/WHT (E-brake indicator) ---------------------------- GRN/RED (B4 Brake Light)
11 WHT/BLU (Charging system indicator (-)) --------------- WHT/BLU (A10 Charging Light)
(both batt and brake lights come on.)
12 BLK/YEL (Fuse 6) -------------------------------------- BLK/YEL (A9 Ignition Power)
13 YEL/RED (Engine oil pressure switch input (-)) -------- YEL/RED (B2 Oil Pressure)
14 GRN/ORN (Malfunction indicator light (-)) ------------- GRN/ORG (A5 MIL Lamp)
16 WHT/RED (Fuse 25) ------------------------------------- BLK/YEL (A9 Ignition Power)