Japan Car

Version complète : AE86 - Mode Diag
Vous consultez actuellement la version basse qualité d’un document. Voir la version complète avec le bon formatage.
Pour ceux qui se demanderait comment mettre l'ECU en mode Diag sur nor vieilles corolla :

[Image: fi_22.jpg]


C'est toujours bon à savoir...


En cas de besoin je peux egalement mettre la signification des codes erreurs
merci!!!!!!mais j ai le livre en D/L et j'avais meme pas fais gaffe que sa y etait dedan..
Oui mais c'est pas cette prise sur une AE82 ou AE86 Big Grin
Ca, c'est celle d'une AE92 minimum.

Sinon le principe est le meme Wink

Et attention, les codes précis varient selon l'écu monté. Wink

C'est quel N° de RM que tu as??

dans pas lgt, achat d'un scanner, je vous mettrez les emplacements et codes pour AE86 Wink
Citation :Diagnostic Codes:

Normal Operation: (no malfunction) :

the light will alternatively blink ON and OFF at 0.26 second intervals.


Malfunction Codes Indication :

In the event of a registered malfunction, the light will blink every 0.52 second. The first series of blinks will equal the 1st digit of a 2 digit code and after a 1.5second pause, the second series of blinks will indicate the 2nd digit.

If there are 2 or more codes, there will be a 2.5 seconds pause between each signaled codes.

After all codes have flashed, there will be a 4.5 second interval and the codes will repeat until TE1 and E1 has been disconnected.


2-Trip detection logic:

Diagnostic Codes 20-29 are usually indicated with 2 -trip logic. This means that the ECU will need two repeated engine operational cycles, with the same problem for the code to be indicated, minimizing the false codes. The ignition must be switched OFF between the 2 successive engine operations.

signification des codes erreurs:

http://www.club4ag.com/faq%20and%20tech_...0Codes.htm
l'image marche plus ouinnnn